Julkaistu
Roche Diagnostics Oy:n asiakastiedote tavarantoimituksista
Diabetes Care -tuotteiden saatavuus ja tuotannon luotettavuus koskien COVID-19 -kriisitilannetta
Taustatietoa
Maailman terveysjärjestö WHO on julistanut koronavirusepidemian maailmanlaajuiseksi pandemiaksi johtuen SARS-CoV-2 -viruksen leviämisestä ja sen aiheuttaman COVID-19 -sairauden takia.
Maailman johtavana terveydenhuollon toimijana Roche on sitoutunut toimittamaan diagnostisia ratkaisuja maailman vakavimpiin terveyden kriiseihin. Roche on myös sitoutunut noudattamaan niitä ohjeita ja määräyksiä, joita WHO ja Yhdysvaltain terveysviranomaiset (US Center for Disease Control and Prevention (CDC)) ovat luoneet suojellakseen kaikkia asianosaisia virukselta.
Tunnistamme tilanteen, jossa yksityisen ja julkisen terveydenhuollon toimijoiden kaikkialla maailmassa on yhdessä toimittava kehittyvän tilanteen hallinnassa. Potilaidemme, liikekumppaneidemme ja henkilökuntamme turvallisuus on ensiarvoisen tärkeää. Siksi olemme sitoutuneet toimittamaan niin paljon testejä ja tarvikkeita kuin mahdollista tuotteiden tarjonnan rajoissa.
Rochen nykyinen toimitustilanne
Tällä hetkellä meillä ei ole SARS-CoV-2-puhkeamiseen liittyviä toimitusketjun häiriöitä. Valmistusverkostollamme ja tavarantoimittajillamme on tehokkaat liiketoiminnan jatkuvuuden suunnitelmat käytössä mahdollisen terveyskriisin vaikutusten käsittelemiseksi, ja se arvioi ja seuraa aktiivisesti tilannetta.
- Tavarantoimitukset Mannheimin jakelukeskuksesta Suomeen jatkuvat normaalisti.
- Olemme toteuttaneet liiketoiminnan jatkuvuuden hallintasuunnitelmat valmistuspaikoillamme ja jatkamme normaalisti tuotteiden jatkuvaa tuotantoa ja varastojen täydentämistä.
Käytettyjen ennakoivien toimenpiteiden takia tuotteiden toimitus maihin on vakaata ja saamme säännöllistä tavaravirtaa jakelukeskuksiin tuotantopaikoiltamme. Ennakoivien toimenpiteiden takia, joihin voi toisinaan kuulua ennakoiva tiukempi varastojen hallinta, voi tilattujen toimitusten tavaramäärä olla tilattua pienempiä. Hallinnoimme tätä kuitenkin yhteistyössä logistiikkapalvelutarjoajiemme kanssa.
Varaudumme aktiivisesti tilanteen jatkumiseen ja kehittymiseen
Kaikilla tuotantolaitoksilla on käytössä toimipaikkakohtaiset suunnitelmat Rochen influenssapandemian suunnitelman mukaisesti. Nämä ohjeet sisältävät ennaltaehkäisevät toimenpiteet tartuntariskien vähentämiseksi, ohjeet sosiaalisista etätoimenpiteistä minimoimalla sosiaaliset kontaktit ja toimenpiteet liiketoiminnan jatkuvuuden varmistamiseksi. Kaikissa tuotantolaitoksissamme noudatetaan kattavia globaaleja hygienia- ja pukeutumisstandardeja ja -prosesseja suojataksemme tuotteita tai ihmisiä mahdolliselta saastumiselta tai ristikontaminaatiolta.
Roche noudattaa WHO:n ohjeita kansainvälisestä tavarantoimituksesta. Ohjeessa todetaan, että tällä hetkellä ei ole näyttöä SARS-CoV-2:n siirtymisestä tuotujen ja toimitettujen tavaroiden mukana.
Diabeteksen hoitoon liittyvät koulutukset ja asiakastuki
Asiakaspalvelu ja tekninen tuki palvelevat teitä normaalisti: 0800 92066 ja fi.accuchek(at)roche.com. Ymmärrämme, että monilla paikkakunnilla diabeteksen hoitoon käytettyjä resursseja on rajoitettu. Voitte ohjata Accu-Chek-tuotteisiin ja mySugr-sovellukseen liittyvät potilaskyselyt asiakaspalveluumme työtaakkanne vähentämiseksi.
Suosittelemme mySugr –älypuhelinsovelluksen käyttöönottoa, jotta potilas voi seurata helpommin mittaustuloksiaan ja jakaa sovelluksesta saatavia PDF-raportteja hoitohenkilökunnan kanssa.
Järjestämme insuliinipumppujen koulutuksia tarpeen mukaan, sillä ne ovat hoidon aloittamisen kannalta välttämättömiä. Haluamme pitää teitä palvelevan kriittisen henkilökuntamme toimintakykyisenä ja siksi kaikki paikan päällä tehtävät toimenpiteet toteutetaan yhden henkilön voimin per asiakas. Meillä on myös valmius tehdä valtaosa tuotekoulutuksista etänä.
Jos epäilette, että Roche Diagnosticsin työntekijä on altistunut (esimerkiksi koronavirukselle) vieraillessanne toimipisteessänne, voitte välittää tiedon HR-toimintoomme osoitteeseen: finland.diahr(at)roche.com
Yhteenveto
Kaiken kaikkiaan näemme tilanteen muuttuvan nopeasti, ja siksi työskentelemme kaikkien ulkoisten ja sisäisten toimittajien kanssa vastataksemme kysynnän muutoksiin.
Uskomme olemassa olevien suunnitelmiemme luotettavuuteen ja olemme vakuuttuneita siitä, että voimme toimittaa asiakkaillemme diabeteksen hoidon laitteita, tarvikkeita ja ratkaisuja myös tämän kansanterveydellisen hätätilanteen aikana. Tietenkin, jos tilanne muuttuu, ilmoitamme siitä heti teille ennakoivasti.
Jos teillä on kysyttävää, otattehan yhteyttä asiakaspalveluumme: 0800 92066 ja fi.accuchek(at)roche.com.
Ajankohtaista lisätietoa koronaviruksesta.
Ystävällisin terveisin,
Roche Diabetes Care / Roche Diagnostics Oy