Accu-Chek®

Tekstin koko Pienennä Suurenna

TervetuloaKirjaudu sisään | Rekisteröidy

Kirjaudu sisään.

Salasana unohtunut?

Hoitajille

Näiltä sivuilta löytyy diabeteshoitajille hyödyllistä asiaa. Kehitämme sivustoa toiveittenne ja tarpeittenne mukaan.

Tutustu sisältöön tarkemmin

Kerro tästä sivusta Lähetä tämä sivu sähköpostilla Tulosta tämä sivu

Jaa tämä linkki:

Sulje X

Lähetä tämä sivu

Kaikki kentät vaaditaan.

Vinkki: Kun lähetät useampaan sähköpostiosoitteeseen, erota jokainen sähköpostiosoite pilkulla

Fyysinen aktiivisuus

Fyysinen aktiivisuus stimuloi insuliinia ja sitä voidaankin käyttää tasapainottamaan verensokeria ja vähentämään diabeteksen komplikaatioiden riskiä. Tutkimukset itse asiassa osoittavat, että fyysinen aktiivisuus voi jopa auttaa estämään tai lykkäämään tyypin 2 diabeteksen puhkeamista.1

Syöminen tyypillisesti nostaa verensokeria kun taas diabeteslääkkeet ja fyysinen aktiivisuus puolestaan alentavat sitä. Fyysisen aktiivisuuden aikana lihakset käyttävät veren sisältämää sokeria energiana. Kehossa kiertävä insuliini päästää sokeria soluihin.

Ennen kuin liikunta otetaan mukaan osaksi omahoitoa, on muistettava keskustella siitä oman diabeteshoitajan tai lääkärin kanssa, tarkistaa ruokailut ja ymmärtää omat insuliinitarpeet. Syöminen 1 - 2 tuntia ennen liikuntasuoritusta voi auttaa estämään verensokeria laskemasta liian alas suorituksen aikana. Silti voidaan tarvita ylimääräinen välipala verensokerin ylläpitämiseksi riittävällä tasolla, sillä liikunnan aikana elimistö tarvitsee sokeria energiaksi. Pitkän liikuntasuorituksen varalle kannattaa aina ottaa mukaan välipala.

Tämä verkkosivusto sisältää tietoja tuotteista, jotka kohdennetaan laajalle lukijakunnalle ja voi sisältää tuotteen yksityiskohtia tai tietoja, jotka eivät muutoin ole saatavissa tai voimassa omassa maassasi. Ota huomioon, että me emme ota vastuuta sellaisten tietojen käytöstä, mitkä eivät ehkä noudata voimassa olevaa lakia, määräystä, rekisteröintiä tai käyttöä omassa alkuperämaassasi.